KAA

做自己喜欢的事

Six Feet Under - Billie Eilish

没认真听的时候就觉得旋律不错,仔细听了歌词以后我就凝重了......这不就是自己现在的状态么

Lyrics:

Help, I lost myself again

But I remember you
Don't come back, it won't end well
But I wish you'd tell me to
Our love is six feet under
I can't help but wonder
If our grave was watered by the rain
Would roses bloom
Could roses bloom

Again

We trace my lips

You raise your touch
You talk too much for me
But all well like smoking air
How can you die carelessly? 
Our love is six feet under
I can't help but wonder
If our grave was watered by the rain
Would roses bloom

Could roses bloom

They're playing our song
They're letting us die tonight
And all of these clouds pulling us back to life
It's cool as the night
Six feet under
I can't help but wonder
If our grave was watered by the rain
Uuh uuh uuh
Uuh uuh uuh

Again


Help, I lost myself again
But I remember you



有一个人,我心里一直放不下。

自从分开以后,“想她” 似乎变成了一种习惯。

我不是一个很习惯主动联系别人的人,也许是因为怕被不需要、怕自己多余。现在的我大概变成了 怕被别人嫌弃而干脆不去联系别人的人......前一阵子竟然就这么把自己逼疯了...

本想着也许等自己放下了,就可以大大方方的和她交流了吧。但是不知道为什么她从来没有真正的被我放下过。就这样,我们没有了联系,而我能做的也只有每次发呆醒来以后,发现自己刚刚正在想她,就这么天天的想,竟然都没有发现我们已经分开一年了。

她似乎成了我的一种寄托或者支柱,很难说清为什么,只是忽然发现每次在自己最脆弱的时候,脑子里都是她,她似乎从来没有离开过自己的身边。虽然在一起的时候会出现交流困难的情况,但是不知不觉地,她成为了我心中最坚强最温柔的人,可能她自己也不知道吧。

当听到这首歌的时候, Six feet under的感觉就这么被唤醒了,我们已经没办法回去了,所有的感情深埋于地下,但是我不禁会想象,如果重逢,我们之间还能萌生出怎样的感情呢?

没办法,就是忘不了


评论 ( 4 )
热度 ( 11 )

© KAA | Powered by LOFTER